KONSULTACJE DLA RODZICÓW W PONIEDZIAŁKI OD GODZINY 12.50-13.50
Zadania psychologa i pedagoga szkolnego w Szkole Podstawowej nr4 w Świętochłowicach
Dokonywanie okresowej analizy sytuacji wychowawczej w szkole,
Udzielanie rodzicom porad i konsultacji wychowawczych,
Pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych,
Organizowanie pomocy w likwidowaniu niepowodzeń szkolnych oraz zaburzeń rozwojowych,
Organizowanie opieki nad dziećmi zaniedbanymi i opuszczonymi,
Udzielanie pomocy w wyborze kierunku dalszej nauki i zawodu.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki
Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w: rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Realizacja Programu Wychowawczo- Profilaktycznego
Czuwanie nad realizacją obowiązku szkolnego,
Współpraca z organizacjami i instytucjami zainteresowanymi problemami opieki, wychowania i edukacji młodego człowieka.
Program wychowawczo- profilaktyczny 2024/2025 ankieta ewaluacyjna dla uczniów: